Serwis Internetowy Portal Orzeczeń używa plików cookies. Jeżeli nie wyrażają Państwo zgody, by pliki cookies były zapisywane na dysku należy zmienić ustawienia przeglądarki internetowej. Korzystając dalej z serwisu wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies , zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

VI ACa 1644/15 - wyrok z uzasadnieniem Sąd Apelacyjny w Warszawie z 2017-03-08

Tytuł:
Sąd Apelacyjny w Warszawie z 2017-03-08
Data orzeczenia:
8 marca 2017
Data publikacji:
10 czerwca 2017
Data uprawomocnienia:
8 marca 2017
Sygnatura:
VI ACa 1644/15
Sąd:
Sąd Apelacyjny w Warszawie
Wydział:
VI Wydział Cywilny
Przewodniczący:
Jacek Sadomski
Sędziowie:
Marcin Strobel
Protokolant:
starszy sekretarz sądowy Magdalena Męczkowska
Hasła tematyczne:
Naruszenie zbiorowych interesów konsumentów ,  Nieuczciwe praktyki rynkowe
Podstawa prawna:
art. 24 ust. 1 i 2 pkt 3 u.o.k.k., art. 4 i 5 u.n.p.r.
Teza:
Nawet ostrożny, uważny konsument ma prawo do rzetelnej informacji w formie reklamy, pozostającej w zgodzie z prawem, która nie będzie wprowadzać w błąd. Specyfika języka reklamy nie uzasadnia zakładania przez ostrożnego konsumenta, że podawane mu w przekazie reklamowym informacje na temat istotnych cech reklamowanego produktu nie są prawdziwe.
Istotność:
Dodano:  ,  Opublikował(a):  Iwona Migała
Podmiot udostępniający informację:  Sąd Apelacyjny w Warszawie
Osoba, która wytworzyła informację:  Jacek Sadomski,  Marcin Strobel
Data wytworzenia informacji: