Serwis Internetowy Portal Orzeczeń używa plików cookies. Jeżeli nie wyrażają Państwo zgody, by pliki cookies były zapisywane na dysku należy zmienić ustawienia przeglądarki internetowej. Korzystając dalej z serwisu wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies , zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

II AKa 210/12 - wyrok z uzasadnieniem Sąd Apelacyjny w Poznaniu z 2012-10-25

Tytuł:
Sąd Apelacyjny w Poznaniu z 2012-10-25
Data orzeczenia:
25 października 2012
Data publikacji:
22 stycznia 2013
Data uprawomocnienia:
25 października 2012
Sygnatura:
II AKa 210/12
Sąd:
Sąd Apelacyjny w Poznaniu
Wydział:
II Wydział Karny
Przewodniczący:
Przemysław Strach
Sędziowie:
Maciej Świergosz
Protokolant:
st. sekr. sądowy Magdalena Ziembiewicz
Hasła tematyczne:
Zbieg Przepisów
Podstawa prawna:
art. 11 par. 2 k.k.
Teza:
Jeśli chodzi o przepisy art. 12 k.k., to stanowi on konstrukcję jednoczynową, a zatem do czynu ciągłego mają w pełni zastosowanie zasady kumulatywnego zbiegu przepisów zawarte w art. 11 par 2 i 3 k.k., w sytuacji gdy poszczególne jednostkowe zachowania składające się na niego wyczerpują znamiona różnych przestępstw, a zatem także wtedy, gdy jedne wyczerpują znamiona przestępstwa typu podstawowego a inne znamiona tego samego przestępstwa, ale typu kwalifikowanego, przyjmujemy zbieg kumulatywny przepisów. Natomiast gdyby to było tylko jedno zachowanie, np. udzielenie małoletniemu odpłatnie środka odurzającego, to taki czyn nie mógłby być zakwalifikowany z art. 59 ust. 2 ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii w zw. z art. 11 par 2 k.k., a to dlatego, że jedna z reguł wyłączających możność przyjęcia zbiegu rzeczywistego, a mianowicie zasada specjalności, nie pozwala na zastosowanie art. 11 par 2 k.k. w przypadku relacji między przepisami określającymi typ podstawowy przestępstwa a typ kwalifikowany, względnie typ uprzywilejowany.
Dodano:  ,  Opublikował(a):  Julita Woźniak
Podmiot udostępniający informację:  Sąd Apelacyjny w Poznaniu
Osoba, która wytworzyła informację:  Przemysław Strach,  Maciej Świergosz
Data wytworzenia informacji: